Paznokcie
komentarzy 5

Dieta dla paznokci – co jeść aby paznokcie szybciej rosły | co jeść aby paznokcie się nie rozdwajały |rozdwajające paznokcie brak witaminy

 

500-pink-paznokcie-nagie-jak-zapuscic-dlugie-otianna-blog

Dziewczyny! Wiele z Was pisze do mnie o problemie rozdwajających i kruszących się paznokci. Używacie odżywek dbacie, obcinacie a one nadal się łamią. Nie wytarczy dbać o paznokcie tylko od zewnątrz. PODSTAWĄ jest wewnętrzna pielęgnacja. I nie mowa tutaj o uzupełnianiu niedoborów tabletkami i suplementami. Mowa o zdrowej bogatej w potrzebne składniki, witaminy, makro i mikro elementy diety.
Jeśli Twoja dieta nie jest bogata w poniżej podane produkty. WARTO to zmienić! Zniknie problem plamek na paznokciach, przebarwień. Płytka nie będzie się kruszyć, łamać i rozdwajać.

Dieta dla paznokci – co jeść aby paznokcie szybciej rosły i nie rozdwajały się?

 

1.Zielone warzywa

szpinak, szparagi, brokuły, zielony groszek. Zielone warzywa zawierają mnóstwo żelaza, które niezbędne jest dla mocnych paznokci. Utwardza płytkę paznokcia i przeciwdziała nadmiernemu łamaniu się i rozwarstwianiu.

 

2. Ciemnozielone warzywa

cukinia, ogórki zielone, fasola szparagowa (oraz inne produkty, takie jak: ziemniaki, banany) zawierają mnóstwo witaminy z grupy B – B1, B2 i B6.

 

3. Skrzyp polny

warto spożywać świeży skrzyp polny, jednak nie zawsze mamy do niego dostęp. Jeśli preferujesz picie herbatek ziołowych, dla uzupełnienia dawek magnezu, cynku i krzemu pij napar ze skrzypu polnego. W połączeniu z pokrzywą tzw skrzypokrzywa daje genialne efekty również na włosy. Składniki te potrzebne są paznokciom by były mocne i nie rozdwajały się, Działają pobudzająco i odżywiająco na strukturę paznokcia, potęgują wzrost płytki.

 

4. Uzupełnij cynk

jedząc kasze, płatki owsiane, siemię lniane, rodzynki i suszone morele. Niedobór cynku jest także przyczyną powstawania białych plamek na płytce paznokciowej.

 

5. Kiełki różnego rodzaju

6. Orzechy i nasiona

 

Podsumowując!

Pamiętaj aby jeść jak najwięcej warzyw liściastych, orzechów (włoskie, migdały, brazylijskie), kiełki, mnóstwa innych warzyw, przede wszystkim na surowo, pestki dyni i słonecznika, oleje roślinne. Moja dieta właśnie tak wygląda, i jak widzicie nie mam problemów z paznokciami. Nic tylko jeść :D

 

Sposoby na mocne i zdrowe paznokcie,
o których nie miałaś pojęcia
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Powiadomię Cię o nowych postach paznokciowych. Będziesz jeszcze bardziej mogła zadbać o swoje dłonie i paznokcie, które są dla nas kobiet tak bardzo ważne.

* wymagane


ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Powiadomię Cię o nowych postach promujących ciekawostki jedzeniowe i zdrowe nawyki. Wszystko po to, abyś mógł polepszyć swoje zdrowie i czuł się lepiej.
Adres e-mail
Nie wysyłam spamu, Twoje dane są bezpieczne.